Nyöppnad butik med exklusivt utbud

Synoptik slog nyligen upp dörrarna till sin nygamla butik med nytt butikskoncept i Farsta centrum i Stockholm.

Synoptik har funnits i Farsta Centrum i många år men har nu förvandlat den gamla butiken till en modern butik med fokus på ögonhälsa och ett exklusivt utbud av glasögon, solglasögon och kontaktlinser.

– Den större butiksytan och det nya butikskonceptet kommer ge oss bättre kvalitativ tid tillsammans med kunden och det kliniska arbetet kommer också att få fantastiska möjligheter med större utrymme och ny klinisk utrustning. Dessutom kan vi nu erbjuda många nya varumärken och ett större utbud vilket känns härligt och inspirerande. Vi ser verkligen fram emot att välkomna alla våra kunder till vår nya fina butik, och hoppas naturligtvis på många nya besökare, säger Jenny Liwenborg, butikschef på Synoptik Farsta Centrum. 

Butiken har inretts enligt Synoptisk nya butikskoncept som fokuserar på förbättrad kundupplevelse, ögonhälsa och ett utökat sortiment. Konceptet, som introducerades för ett år sedan, har redan implementerats i flera butiker runtom i Sverige och butiken i Farsta blir det senaste tillskottet. 

– Det känns fantastiskt att kunna erbjuda vårt nya butikskoncept i Farsta Centrum. Den fysiska butiken spelar en avgörande roll i Synoptiks erbjudande, och därför är det viktigt att vi fortsätter att utveckla kundupplevelsen i våra butiker, säger Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik.