Mässa med mersmak
Årets Optikmässa tog precis som förra året plats på Stockholm Waterfront Congress Centre. Totalt 776 besökare, vilket är en liten ökning jämfört med föregående år, tog del av närmare 60 olika utställares utbud under 10 och 11 januari. Mässan bjöd på bland annat möjligheter att mingla, ta del av produktnyheter, köpa in bågar och gå på föreläsningar som gav CET-poäng. Två SOLF-stipendier delades också ut som en del av fredagskvällens festligheter: Årets initiativ samt Årets hederspris.
Mässan bjöd på bland annat möjligheter att mingla, ta del av produktnyheter, köpa in bågar och gå på föreläsningar som gav CET-poäng. Två SOLF-stipendier delades också ut som en del av fredagskvällens festligheter, Årets initiativ samt Årets hederspris.

Arrangören SOLF:s ordförande Johan Carlius är nöjd med årets mässa.
– Ja, allt har flutit på väl. Det jag är mest stolt över är den goda stämningen här, det är härligt att se hur roligt våra besökare har och hur glada de är över att få en chans att träffas. Både lokalen och platsen är perfekt för oss och vi har faktiskt redan bokat Waterfront för Optikmässan inför både 2026 och 2027. Nu är ju själva mässgolvet utnyttjat till max med utställningsmontrar, men eftersom vi har tillgång till ytterligare utrymmen både i foajén och på balkongen så finns det gott om utrymme för mässan att växa.
Klarsynt hade i år valt att flytta från mässgolvet upp på balkongen vilket visade sig vara ett lyckat drag.
– Vi har trivts jättebra här uppe, kommenterar Pontis Ubby Ohlsson som är affärscoach på Klarsynt. Det blev en lite VIP:ig känsla för våra besökare att komma upp hit och vi har kunnat ha lite mer ostörda samtal vilket passar oss utmärkt.
Ett utförligt reportage från Optikmässan kommer i årets första nummer av papperstidningen den 28 februari.