Klart med plats och arrangör av Optikmässan 2022

Som Optik tidigare skrivit kommer Nordens ledande mässa för optikbranschen, Optikmässan, satsa på ett nytt koncept för mässan som kommer genomföras den 4–5 februari 2022. Nu är det bestämt att platsen för mässan blir den nya mäss- och mötesanläggning Scandinavian XPO i Stockholm. Klart är också att mässan genomförs i ett samarbete mellan SOLF (Sveriges Optikleverantörers Förening) och At Event Sweden AB. 

Optikmässan är den givna knutpunkten för optikbranschen. Här samlas såväl leverantörer som besökare för att presentera nyheter, utbyta erfarenheter och tillsammans utveckla branschen. Mässarrangören At Event Sweden AB blir den partner som tillsammans med SOLF kommer att fortsätta utveckla mässan. Att få göra en helt ny utformning av den tidigare traditionella Optikmässan är något som motiverar At Event. 

– Det stod tidigt klart att SOLF vill utveckla mässan och är beredda på att se över hela konceptet. Det är roligt att få chansen att vara en del av denna satsning. Både utställare och besökare kommer upptäcka att det är en helt ny mötesplats de kommer vara en del av. Exempelvis så kommer vi satsa mycket på att skapa en helt annan känsla på plats på mässan än tidigare år. Mässan kommer dessutom fungera som ett hybridevent då digitala lösningar kommer kunna erbjudas, säger Gabriel Börjesson, vd, At Event Sweden AB.

Johan Carlius, ordförande i SOLF, ser även han fram emot att vara med och utveckla mässan och få träffa medlemmar och kunder i ett nytt spännande hybridkoncept.

– Vi har på senare tid sett nya behov i branschen, och mässan är en del i att utveckla branschen. Vi ser mycket fram emot att leverera en ny Optikmässa där mötet mellan människor står i centrum, där vi adderar mervärden utöver de vi är vana vid på en traditionell inköpsmässa.