Hockeyprofil marknadsför Synsam
Peter Forsberg är Synsams nya ambassadör. Ambassadörsrollen innebär att Peter representerar Synsam som modell i kampanjer och aktiviteter. Samarbetet inleds med Synsams första svenskproducerade varumärke Jämtö, tillverkade av biobaserade material på Frösön utanför Östersund.
– Peter är en av Sveriges genom tiderna mest framstående idrottsprofiler, han är en skarp entreprenör och dessutom en inspiratör. Vi är väldigt stolta över det här samarbetet som är en riktig drömmatch. Peter gillar att utmana, förändra och utvecklas. Det gör vi på Synsam också, och att inleda vårt samarbete med Jämtö™, som är varumärket vi startade vår produktion med i Synsams nya produktions- och innovationscenter på Frösön utanför Östersund i Jämtland, är en bonus. Jag är väldigt glad att välkomna Peter till teamet på Synsam, säger Susanne Westford, CMO för Synsam Group.
– Jag är riktigt laddad att få kroka arm och arbeta tätt ihop med Synsam. Jag är en stolt glasögonbärare och Synsamkund sedan många år. Det är ett starkt varumärke med ett utbud som verkligen tilltalar mig. Synsam har utmanat branschen med innovativa initiativ som både glasögonabonnemang, nya varumärken och påbörjad hemflytt av produktionen. Det är något att vara stolt över och jag ser fram emot vår gemensamma resa, säger Peter Forsberg.
Peter Forsberg är en av de mest framgångsrika ishockeyspelarna genom tiderna. Forsberg spelade sju säsonger i NHL med lag som Quebec Nordiques, Colorado Avalanche och Philadelphia Flyers. Han vann två Stanley Cup-titlar med Colorado Avalance samt två olympiska guld med Tre Kronor. Han blev invald i Hockey Hall of Fame 2014 och vann Mästarnas Mästare 2016.