Glatt återseende för Optikmässan
Under den ovanligt eventtäta månaden oktober återvände Optikmässan efter det långa, ofrivilliga pandemiuppehållet. Ett 80-tal utställare tog emot 602 besökare under två händelserika dagar i mässhallarna i Arlandastad utanför Stockholm.

Johan Carlius understryker vikten av en mässa för branschen.
Förutom utställning bjöds på både underhållande och kunskapsgivande seminarier och föreläsningar. Bland annat berättade svenska damlandslagets förbundskapten, Peter Gerhardsson om vikten av att bygga lag, ett tankesätt som har sina fördelar långt utanför idrottens ramar. Henrik Bunge, vd för Björn Borg och före detta professionell äventyrare lockade publiken till en uppskattat och fartfylld dialog om hur man kan göra för att i alla situationer hitta sitt bästa möjliga jag.
Besökarna fick också ta del av det senaste inom glasögonmodet och alla de yrkesmässiga karriärvägar som finns inom optikeryrket, om man vågar gå sin egen väg.
Att mässan detta år tvingades flytta från februari till oktober märktes bland bågleverantörerna som inte hade några direkta nyheter att presentera men stämningen var ändå god och möjligheten att återigen ses uppskattades.
– Vi märker på antalet besökare att det inte är en optimal tidpunkt att hålla en optikmässa i oktober, säger Johan Carlius, ordförande i SOLF, som arrangerar Optikmässan. Att det trots detta kommer så pass många besökare är positivt och visar vilken viktig funktion mässan fyller för branschen.
Mer från Optikmässan kommer i nästa nummer av Optik Print.

Nyfikna bessökare på Optikmässan.