Butiksinspiration på årets optikmässa

Snart är det sommar och i augusti är det dags för terminsstart när Optikmässan slår upp dörrarna i Kista. En nyhet på mässan är projektet Future Storebox – Your retailment destination.

– Inne på mässan bygger vi upp en fysisk idébutik som ska ge inspirerande idéer och råd till hur man kan utveckla sin fysiska butik.  Man kommer kunna uppleva fyra olika stilkoncept både fysiskt och i 3D. Här kan butiksägare få inspiration till att skapa den bästa och mest säljande miljön i sin butik, säger Sarah Heine, projektledare för Optikmässan på mässarrangören Bra Mässor.

Future Storebox visar hur man engagerar, skapar upplevelser och känslor i butiken samt välplanerade butikslayouter, kreativa produktexponeringar och trivsamma miljöer som får kunden att stanna längre i butiken och viljan att återkomma.

Future Storbox är ett samarbete mellan Optikmässan, KOM Agency AB, Mässbolaget, Ljuskoncept och Hans Boodt Mannequins.

Redan nu kan man se vilka som redan har bokat in sig som utställare på Optikmässan 2019. Håll utkik på www.optikmässan.se

Katrine Wallberg, projektledare för Future Storebox.