AI Eyewear flyttar in i Synsambutiker

Synsam Group lanserar nu konceptet och varumärket Ai Eyewear i samtliga av koncernens butiker i Norden. Ai Eyewear är ett svenskt varumärke som grundades 2018 och med, för närvarande, tre fysiska butiker och en växande e-handel.

– Ai Eyewear tillför ett utmärkt värde för Synsams kunder. Förutom de stora valmöjligheterna med färg, form och glas är konceptet mycket attraktivt tack vare bra och kompletta priser. Kunden får helt enkelt mycket för pengarna, säger Håkan Lundstedt, vd och koncernchef för Synsam Group.

Ai Eyewears sortiment består av vuxenbågar samt ett sortiment för barn och ungdomar. Sortimentet för vuxna består av tio former i tio färger som kombineras med ett val av tioolika glasfärger – totalt 1000 olika kombinationer. Kunden designar själv bågarna genom att välja form, färg och glasfärg. Kollektionen är unisex med bågar i både acetat och metall.

Barn- och ungdomskollektionen Ai Eyewear Young består av fem modeller i två storlekar och finns i sex färger vilket ger 680 glasögonmöjligheter. Med Ai Eyewear kan även barn och ungdomar designa sina egna glasögon med modell, färg och glasfärg. I höst lanseras även en Limited Edition-modell som kommer i två storlekar och i fyra färger.

– Behovet av synhjälpmedel för den yngre målgruppen växer kraftigt och givetvis ska barn och ungdomar också kunna erbjudas ett brett sortiment av snygga och personliga glasögon. Att Synsam Group nu tar in Ai Eyewear i samtliga av sina nordiska butiker känns väldigt kul och definitivt en satsning som ligger helt rätt i tiden, säger Martin Daniels, Managing Director för Ai Eyewear.