Synsam lanserar digitalt linsabonnemang

Synsam Group har tillsammans med Klarna tagit fram ett nytt koncept som låter kunder teckna linsabonnemang med mobilen i fysiska butiker samtidigt som de kan sköta all administration kring abonnemanget online.

Kunden behöver inte uppge personlig information som födelsedatum och personnummer och inga papper behöver undertecknas. Kunderna kan nu istället använda mobilen och genom ett par enkla knapptryck godkänna villkoren och bekräfta sin identitet. Den månatliga betalningen för abonnemanget genomförs sedan precis som kunden själv önskar det då de kan välja att betala direkt eller med faktura genom Klarna.

– Det nya linsabonnemanget är ett enkelt, bekvämt och tryggt sätt för våra linskunder att ta hand om sin ögonhälsa, få sina linser levererade var och när de önskar och enkelt administrera sitt abonnemang själva online eller i butik, säger Jimmy Engström, Head of Digital Commerce & Contact Lenses, Synsam Group.

– Bland allt fler av våra handlare efterfrågas sömlösa lösningar som kopplar samman digitala betalningar med fysiska butiker. Samarbetet med Synsam Group är ett bra exempel på nästa generations kundupplevelse som skapar nytta för såväl kunden i form av en smidigare köpupplevelse som för Synsam Group genom ökad försäljning, säger Christofer Marquart, kundansvarig på Klarna.