• SÖK BUTIK
SÖK BUTIK
Årets Butik»
Logga in
E-post






Glömt lösenord? Klicka här för att få ditt lösenord skickat till dig.
Årets Butik
2014-09-01

Årets butik och leverantör 2014


Årets Optikbutik 2014

Årets butik i optikbranschen är SportOptik i Stockholm. Butiken tilldelas priset för bland annat för sin djupa produktkunskap och för inställningen att ingenting är omöjligt. Priset delas ut av branschtidningen Optik.

I samband med Optikmässan 2014, den sista helgen i augusti delade tidningen OPTIK för andra gången ut priset Årets Optikbutik. Tidningens läsare nominerade ett antal butiker. En jury bedömde de nominerade butikerna på kriterier som Nytänkande/innovation, exponering och utbud samt service och bemötande och utsåg tre finalister. Sedan var det tidningens läsare som röstade fram vinnaren. 

Vinnare blev SportOptik i Stockholm. På andra plats kom titelförsvarande Cityoptik och tredjepriset kneps av Eyecenter Stockholm.

–Det var tajt mellan tvåan och trean men vinnaren var det ingen tvekan om säger Fredrik Thunell, VD för Optikbranschen och ansvarig utgivare för OPTIK. Med totalt 48% var SportOptik en värdig vinnare.

Juryns motivering: SportOptik tillgodoser en nisch av marknaden som få andra kan fylla.  Tack vare gedigen produktkunskap och ett brinnande intresse klarar man av även de svåraste utmaningarna. Här står den individuella lösningen alltid i fokus och ingenting är omöjligt och man är en mycket god ambassadör för hela branschen.

–Den här gången lät vi branschen själva utse vinnaren och gensvaret från branschen var överväldigande – över 1 200 röster från en bransch med knappt 5 000 personer visar att tävlingen verkligen är uppskattad, säger Fredrik Thunell.



Årets Leverantör 2014

Till årets leverantör 2014 utsåg läsarna av tidningen Optik Scandinavian Eyewear. Läsarna fick själva nominera och rösta på branschens alla företag enligt ganska enkla kriterier:
• Service
• Leveranser
• Reklamationshantering
• Säljstöd
• Lönsamhet
• Utbildning av personal
Rösterna fördelades på mer än 30 olika företag och det var tydligt att alla har sina egna favoriter. Men ett företag stack ut och fick nära 15% procent av rösterna, mer än dubbelt så många som tvåan.  Tydligare än så kan det inte bli att man är en värdig vinnare.